Södermalm och Stockholm är så underbart bäst.

tjenis. ganska nyss kom jag hem från en väldigt mysig kvällspromenad med min syster. innan stekte vi pannkakor och åt den obligatoriska ärtsoppan till. haha, i min familj får man faktiskt inte bara äta pannkakorna. Förutom att mina pannkakor blev ganska trasiga var dom underbara, för goda smakar dom ju alltid. Sedan gjorde vi varsin latte och promenerade iväg runt hela söder. Bland annat kinneviksberget som jag på något konstigt vis aldrig sett förut(!). Väldigt mysigt och trevlans var det. 



okej, det var nyss när jag skrev det igår kväll , men så hände något konstigt..



yesyes.


på riktigt bra humör just nu. ashärligt.

plus att vi har lov nästan hela veckan nu. kan nästan inte bli mycket bättre.

rubrik saknas medvetet. foto också.

hallå.
massor med saker har hänt och många(okej, alla) pallar jag inte ta upp här. Jag har kommit på saker som jag vill ändra, men jag undrar om det verkligen skulle vara så bra som jag tror, föreställer mig. Kanske målar jag bara upp en bild, ett tomt fint skal som sedan alls inte kommer vara lika bra. Som sedan kanske blir helt tomt och meninglöst när man väl står i det. Är nämligen väldigt bra på att tro att saker är bättre än dom är. Optimistisk kallas det kanske. Jag är också väldig bra att helt komma ifrån ämnet och dra allt lite för långt, som i den här texten. Därför slutar jag nu och kommer tillbaka snart. Ciao!
(har för övrigt precis insett hur underbart det är att bara vara inne, slösurfa och göra ingenting när man är helt sjukt trött och på allmänt dålig humör. Även om det råkar vara varmt ute.)

Första på länge känner jag.

Jag kände mig nästan tvungen att skriva idag. För det har varit en riktigt bra dag idag, för min del. Faktiskt. Allt har liksom.. funkat om man säger så. Så nu hoppas jag allt bara går frmmåt och jag ska även sluta skriva allför mycket på min blogg. Och då menar jag liksom för djupa saker. För djupt dolda, för ibland finns det en andledning till varför man döljer saker. Nu var det ett tag sen jag skrev och därför kommer å mycket upp när jag väl börjar.  Därför slutar jag nu skriva för allt jag ville skriva var att dt har varit en bra dag. För det har det. På riktigt. 


Verkligen.


I have to find you,
tell you I need you.

Nobody said it was easy.
It such a shame for us two parts.
Nobody said it was easy.
No one ever said it would be this hard. 
Oh, take me back to the stark.


Från absolut ingenstans.

Nån gång idag, då fick jag den. Helt plötsligt kom jag ihåg så mycket. Fick sånna jävla flashbacks så det är helt sjukt. Allt bara kom tillbaka till mig på samma gång. Allt utom den riktiga du. Det pressade ur all luft ur mig och det var som att all plats inom mig togs upp utav minnena. Som om det inte fanns plats för varken syre eller luft. Jag fick panik och kunde knappt andas. Allt, allt jag kunde koncentrera mig på vad det jag nyss insett, det jag nyss mindes. Det var som om hela kroppen stelnade till. Slutade fungera. Allt på grund utav panik. Jag kunde inte sluta ångra och jag klarade inte av att jag gjort någonting så fel. 
   Jag tror jag fick någon slags ångestattack, men jag har ingen aning. 

Jag tror jag aldrig, aldrig ångrat något så mycket. I hela mitt liv. Ingenting som det här.

Bara för att komma bort ifrån verkligheten för ett tag.

Hallådär. den här helgen har känts helt sjukt lång och det har hänt mycket. Den har varit bra, ändå är det något som inte riktigt stämmer. något som saknas liksom. antagligen för det är så mycket som blivit på annorlunda sätt än jag trott. Saker har liksom inte riktigt blivit som jag trodde de skulle bli. Och många saker har blivit helt fel. 
 Idag är det söndag som jag nog hatar. Ett hat som jag säkert inte är ensam om. Söndags ångest nästan varje helg, fast den har ändå varit ganska mild idag. Typ. Det har iallafall tagits en hel del foton den här helgen och de kanske dyker upp en efter en här på bloggen såsmåningom. Jag och elin sket i konfan idag. Vi orkade helt enkelt inte med den. Berättar kanske mer senare, nu ska alla bilder in på facebook. 


Både sovit för mycket och för lite den här helgen. Fan.

att inte veta är bland det värsta jag vet.

You can't play on broken strings.
You can't feel anything,
That your heart don't want to feel.
I can't tell you something that aint real.

Det är så svart alltihopa. Riktigt svårt.
Nyss visste jag inte alls. Nu vet jag. Tror jag.
Och snart försvinner väl alls som sand ur händerna igen. Som alltid.

Så är jag.

Jag är dum i huvudet och förstör för mig själv.
Men det är sån jag är. Och det är för att jag är rädd.
Rädslan går inte att beskriva, men den bara finns där.
Nästan undermedvetet lurande i bakgrunden.

Inner smärta.

Känns så jobbigt att jag måste vara försiktig om hur jag gör med dig.
Att jag vet att du så fort du får chansen kommer ändras. Åtminstone är det vad jag verkligen tror. Nästan förväntar mig kan man säga. Det liksom sårar. Sårar så jävla mycket. Det verkligen tar, på insidan. River, sliter.
   Kanske inte riktigt så, men det liksom hugger i magen.
   Jag känner oron.
Kanske är det för att jag inte vill förlora dig. Kanske är det för att det tar emot så himla mycket att du egentligen inners inne vill välja bort mig. Vad det är vet jag inte, men något är det. Något förjävla jobbigt. 
   Längre kommer jag inte för nu måste jag göra matte. Tack gud för att provet är nästa vecka.

Som om utan glasögon.

Jag vet verkligen inte vad jag känner. Alls. Överhuvudtaget.
Lite klart jag vet, men endå är allt så otydligt. Så oklart. 
Jag ser helheten suddigt, men utan varken kontraster eller konturer. Jag vet liksom inte vart allt slutar, eller vart det börjar. Jag nästan ingenting. Känns det som.

Någon random suddig bild som jag på något skumt, okänt jävla annorlunda vis tycker om. Och som jag på något sätt tycker passar in.

En sak fick mig så glad idag. Det kändes så himla bra liksom. Endå liksom inte eller vad man ska säga.
   Det är det här jag menar. Jag vet inte riktigt. Jag kan inte bestämma mig.
Okej nu insåg jag lite. För jag belv glad igen.  Åh jag är så jobbig, svår. Så ändrande hela tiden. Dessutom skriver jag i gåtor så länge man inte vet vad det handlar om.

ofrivilligt.

Jag vill inte.
Men. Jag. Måste.

Det kan jag lova.

SIsta dagen av ett nästan för bra påsklov. Det har känns otroligt långt, men endå; hur kunde det ta slut så snabbt?
Som vanligt känns det tillslut som om man lever i en jag-vet-inte-vad. Pausad verklighet kanske? Men nu är det snart dags att ta tag i verkligheten igen. Alltför snart kan man väl säga. Dammsuga rummet igen, precis som igår när jag kom hem från landet. (hur kunde det bli så smutsigt igen, på en dag?!) Sedan är det väl dags att göra lovets första läxa. Helt tagit avstånd från allt som har med skolan att göra och nu är det väl dags att komma ifatt. Matteprov på två kapitlen, Projektredovisning, No- prov och dessutom So-redovisning och Engelska prov eftersom jag missade det när jag hade hemkunskap! ALLT på samma vecka. På fyra dagar. Sedan kommer jag väl säkert ha någon muntlig franska sak som jag nog också missade hemkunskapsveckan.. Apropå Hemkunskapen kommer jag få reda på betygen imorgon. Ganska nervöst. 
   Usch, jag orkar inte att det är imorgon, om mindre än 24 timmar, som skolan börjar! Att det är då vi ska sitta och arbeta igen. Herregud, vad tråkigt det kommer bli. 

I förrgår på landet. Kände att det var bildbrist.
Bild på Julia med hennes snygga skor (observera: ironi)

Bra kväll igår, men den kunde nog vart lite, lite bättre. 
   Nu ska jag dra igång dammsugarn. Adios!

Gåsö funkar.

Vem säger att landet behöver vara tråkigt. 
en mac med sig i bagaget och det kan gå riktigt bra.
Ska sova nu, men allt känns bra. Faktiskt.
Pussar.

Härligt som i obeskymrat är det här.

hallå! nu sitter jag på landet och självklart, självklart är min dator med mig. Jag tror faktiskt jag har startat ett smått beroende. 
Eftersom dt är mac är allt som typ snabbgenvägar och sånt annorlunda, men det lär jag mig snart.
Julia är ockcå här ute och det är väldigt bra. Länge sedan jag var här på landet, nästan glömt att det är mysigt här. Hade tänkt att åka ut med några kompisar för var var det, kanske tre fyra helger sedan? Men juste, då var det ju snö, vår "riktiga" båt (den som är lite större bättre) var inte ilaggd och det gik helt enkelt inte att komma ut. Helt sjukt egentligen hur vårt väder bara ändras. Hela tiden. Men nu ska jag fortsätta surfa på internet som jag och pappa precis "loggade in" på. Lite saker att fixa till på datorn, bl.a. msn hur töntigt det än låter
Påsk är det idag också, så glad påsk på alla! Påsken ska jag fira här ute med familjen, d.v.s julia jag mamma och pappa. Alltså inte familjen som i släkten. Jag är så otroligt trött idag, så det passar finfint med landet. 
Vi hörd nog senare, Ciao!

stockholm är alltför bra.

dags för ett nytt inlägg nu tycker jag allt.
nu skriver jag inte på min utan på hannas dator i hennes nya fina lägenhet. Har förövrigt typ bott i den här underbara lägenheten på söder. Elller egentligen halvtid. Halva har vi bott här , halva hos mig. Asbra i alla fall.
Allt är jättehärligt just nu, till och med vädret. Sol var det nyss men den gick i moln lite snabbt. Eftersom vädret är fint så ska vi gå ut nu, ca fyra timmar tog det för oss att gå upp och göra oss i ordning. Fast vi har hunnit med en massa andra mysiga saker med så det gör ingenting. Jaja, mysiga söderområden nästa!

apple.

ueeh. jag är så trött. trött trött trött. 
Ska gå och lägga mig i sängen snart igen.
Men inte just nu, för just nu snackar jag med emma på min sprillans nya dator.
Inga bilder eller så just nu men det fixar jag. Snart.
   Inte nu för det orkar jag inte. 

Ibland leker livet allt bra!

nej, facebook kan inte sluta hacka upp sig.

Det har varit några riktigt bra dagar nu. Sådär väldigt härliga liksom.
   Bara att jag nu inte har någon jävla aning om vad jag vill. Alls.

Fyllde år i söndags och jag tror jag började skriva något inklägg om dagen, men då krachade hela jävla internet och då gav jag upp. Kan se om jag hittar det annars var det en bra dag. Kan förklara någon annan gång. Grejen är att jag inte har riktigt orken just nu.
   MEn åter till saken. Jag fyllde år i södags och ska snart åka med papsi till applestore i sickla där en laptop skall inhandlas! Ja! JA! fatta vad glad jag är. Så Jävla Bra!


So long!


helhärligt.

hallihallå!
just nu är jag på såbrabra humör och varför? för att det är vår/sommar.
dessutom har det varit en mysig dag. väldigt mycig faktiskt.
Imorgon fyller jag år och igår skulle vi ha lite tjejmiddagfir med mera. Men det blev mer av det mera än vi hade trott och förväntat oss, om man säger så. En sak hände som jag blir jävligt irriterad på, men det löser sig hoppas jag.
I allafall, jag fick väldigt fina presenter av mina supersöpa vänner och jag blev jätteglad!
   Resten orkar jag inte ta upp här, men det blev en ganska bra kväll. Alla tjejer utom maria sov här. Jättemysigt, förutom att emma var täppt i näsan typ och lät lite haha!
   Den här dagen började med att jag emma och elin drog till götgatsbacken, där jag bytte ett par förstora armand jag hade fått. Fanns inte i min storlek så jag bytte armband helt och jag är helnöjd endå! Sedan åkte vi tre hem till sig och jag mötte upp linnea och freja senare. Vi har gått över nästan hela södermalm känns det som men det var så himla fint och bra väder! Bra väder och bra tjejer, bättre än så blir det nog inte.
   Har iallafall varit en helbra dag och nu ska jag, pappa och julia beställa indiskt take away till middag. Mamma kommer hem senare idag också. Väldigt sent.
Nu försökte jag nog få mer för mycket i ett inlägg men det fungerar iallafall.

Bild från igår/fredags. Elin ville inte vara med på just den här bilden så hon fick försvinna..

Huvudverk också.

nu har jag sagt det varje dag. hela veckan.
så nu ska det hända. på riktigt.
Nu ska jag sova. För jag är så jävlajävla trött på dagarna.
och eftermiddagarna. Herregud, då svimmar jag nästan.
Tyvärr är jag bara ite trött. Men snart får jag gå och lägga mig, faktiskt.
Om jag så måste tving.. NEJ nu missade jag topmodel!

Det är inte säkert.

det kommer nya tåg.
eller?

Tänk om jag står där och väntar. Men så blir det inte så.
Eller så kommer det något jag inte kan hoppa på.
Tänk om jag då står kvar där. Föralltid.
Och väntar.
Väntar på att ett nytt, sådant tåg ska komma.
Men så gör det inte det, och så är jag fast.
Bara för att jag var dum nog att inte hoppa på det förra.

Annars har det vart en vårig dag, men jag har behövt plugga.

Honung,vatten,citron. Riktigt gott alltså.
Nyss gått igenom och gjort klart en jävla massa hemkunskapssaker.
Men nu, nu ska jag ta tag i mig själv och göra ett album på facebook. Japp, ett riktigt album med mycket vbilder. I alla fall såsmåningom. Men någonstans måste man ju börja. Wiho!

RSS 2.0