mysigtmysigt.

som en äcklig jävla gas.

"hatar när det händer.................."

Det jobbigaste med att inte hitta plånboken när man verkligen behöver den (och har gått till det stället där man skulle behöva något ifrån den), är inte själva ohittande. Det är att hitta plånboken i exakt den väskan man bar med sig, när man kommit hem. Insikten av att man faktiskt hade med sig plånboken!!!

torrt som plugg

Mina fingrar var knapriga som fiskpinnar av torrhet. Blöda hade dem till och med gjort på en del ställen. Underbart. Typ lika underbart som att jag ska plugga.  Åter till saken, så har jag iallafall välbehövd handkräm på händerna nu, så tangentbordet lär väl smått förstöras. Åter till den riktiga saken ska jag nu; plugga.

För det mesta.

Saker som bara blir, och då blir jävligt bra, måste nog vara de bästa.
Utan all planering, utan alla förväntningar är det som bäst.

finisar som, liksom jag, längtar efter sommar.

Jag träffade föresten mina fina tjejer idag. Eller fina är en underdrift.
Himla glad att jag träffat dem ville jag bara säga.

Vad ska man egentligen börja och hur?

Jag tänker tillbaka på hur jag var tvungen att kryssa i ja. Hur det tog emot. Hur jobbigt det var att riktigt erkänna. För nu har jag gjort det, totalt. Jag har erkänt att just den där saken har gått för långt. Jag har till och med uttalat det flertalet gånger, vilket nog är ganska stort för att vara mig skulle jag tro.
Men nu då? Vad kommer efter erkännandet? Efter att man har insett en grej, vad gör man då? Vad gör man när man inte har någon aning om vad man ska göra? Är det kanske därför man förnekar saker så länge det går; för att slippa ta konsekvenserna. Är det därför människor av naturen blundar för saker; man vill helt enkelt inte ta tag i det. Vill inte ha ansvaret?

Varför är det så lätt att formulera frågor som inte går att få ett svar på?

Tänk om alla våra tillstånd förknippades med en grå färg, och att det fanns en gråskala som visade alla möjliga humör. vilken grå färg skulle symbolisera ett bra humör? Mörk? Ljus? För något utav de extrema måste ju glad vara, det är ju toppen på humörskalan. Skulle gladheten gå ihop med en mörk nyans? Skulle det verkligen fungera? Eller skulle den passa en färg som knappt syns? En som lätt förbises? JAg tycker varken eller stämmer in på glädjen.

Mentalt gråt för allt grått.

hej här är jag!

Ibland känner jag mig som den gråhet jag avskyr. Känner mig som det trista mellantinget. Man ska gå för allt eller inget, är ju hur jag bukar tänka. Inte göra någon halvhjärtad insats, som bara är helmesig. Men för tillfället känner jag mig nu som just ett sådant anspråkslöst mittemellan.
Det kanske ligger något i det man brukar säga; det men själv hatar med andra, gör (eller är) man själv.

Kanske inte alls är fel på tiden. Kanske är på tiden att man inser det.

Jag hatar när tiden inte är min vän. För det är den aldrig. Antingen är den långsam och får mig rastlös, eller så räcker den inte till. Aldrig lagom, känns det som.
Eller det kanske ligger något i att det är så det känns. Det kanske inte stämmer, bara för att känslan inte är sådan. Jag kanske helt enkelt inte reflekterar om den är alldeles lagom. Är tiden för snabb eller långsam däremot, då reflekterar jag. Antagligen är det därför det känns som att det oftare händer. Man kanske borde börja uppskatta det bra också?

Att kalla dig bra vore världens underdrift.

Det är få jag kan bli så sjukt himla glad av, bara genom att vara bredvid.
Visst ska man aldrig säga aldrig, men jag tror nog aldrig jag vill släppa dig. Det kan jag ärligt säga. För det är du på tok för kalasbra för.


what is love without lost?

Vid närmare eftertanke, är svårigheten med kärleken verkligen en nackdel?
Om det inte vore så där krångligt, hårt och knepigt, skulle vi uppskatta den äkta kärleken på samma sätt?
Skulle det verkligen ha samma otroliga effekt, om det inte vore så speciellt?
Jag tror att kärleken är så häftig just för att den är så sällsynt. Annars skulle den endast en del av den gråa vardagen, som vi alltför ofta tar för givet.

Så som jag känner dig. Fel. Så som jag kände dig.

Det är väl därför jag tagit åt mig; för att jag bryr mig om dig. Eller för att jag tycker bra om dig, och du gör så. Gör så som jag inte ens har någon som helst aning om du har gjort. Jag vet ju inte ens om det är du. Grejen är ju heller inte särkilt stor, men det blir det om du har drivit på den. För det är så otypiskt dig. Du skulle aldrig göra något sådant(om nu låter som världens största grej men egentligen inte är det). Eller? Vad vet jag egentligen? Hur vet jag inte att du totalt har förändras? Hur vet jag om du har spårat totalt och är igenkännbar? Det vet jag inte. Det är därför jag överväger det jag gör. Annars vore det självklart att du inte ligger bakom det.
Det tar emot att jag inte vet en sådan sak; att jag inte vet om du förändrats. Det gör det verkligen.

Bitterfittan

Att tröttna på någon är självklart jobbigt, men då är det bara att ta avstånd från denna personen ett tag. En paus och sedan löser det förhoppningsvis. Om man tröttnar på sig själv är det däremot inte lika lätt. Man kan ju inte direkt ignorera sig själv, så vad gör man? Man kan ju heller inte sluta vara sig själv - den man är less på. För det första går det ju inte att sluta vara den man är, och dessutom det bara göra en ännu tröttare på sig själv.
Alltså har man hamnat i en omöjlig situation. Fastnat i en snödriva man helt enkelt inte kan ta sig ur. Det är ju underbart. Asbra. Lika underbart som att jag låter som världens bitterfitta.

inget mera inget.

jag ska sluta med sånt där meningslöst ingentingande det varit för mycket av på senaste. Beror ju självklart på att jag varit småsjuk/hängig, så det kan ju in hjälpas, men ändå. Ändå så meningslöst. Hatar det.

nostlgi på riktigt hög nivå.

Jag lyssnar lite på teddan. Teddan som i Tes Gärdestad. Han är riktigt supermysig tycker jag faktiskt.
Blir glad och dyster på en och samma gång. Så stark längtan efter sommaren. Helt sjukt.
Det är när jag hör sånt som jag saknar dig. Så mycket. Men vem vet om det är på riktigt, vem fan vet det. Vem fan vet hur länge jag kommer fundera på det. FAN.

hålen som håller ihop vår tillvaro?

Tänk om de där hålen i vårt liv, de som vi så ofta ser som brister, är vad som får oss att överleva. Kalla det klyschigt, men dem kanske är väldigt nödvändiga? Det är ju trots allt de som får oss att uppskatta allt det bra, allt det hela(utan hål). Vi kanske dessutom behöver dem där hålen när allting känns fel. Som en kanin hoppar in i sitt bo, behöver kanske vi också ett litet kryp-in att gömma oss i? Hålen vi hatar, kanske då istället är en förmån. I så fall, en väldigt underskattad sådan.

precis exakt så är det. punkt.

En kärlek som aldrig kan dö, men heller inte riktigt leva.

RSS 2.0