sånt som kallas streetart?

Sådant här tycker jag är så snyggt. Så grymt snyggt faktiskt. 
och även sånt här och andra helt.. sinnesjukt fina bilder som får än att vilja ha systemkamera. Ännu mer.
Jag. Är. Sugen.

och jag som trodde att känslor inte vägde någonting alls.

Nu finns för det mesta bara minnena kvar av den där gnagande oron. 
Den där känslan som kunde äta upp mig inifrån den skapade en oönskad tomhet. Och att den nu befinner sig på distans, det känns väldigt bra. Utan den är allt så mycket lättare. Bokstavligen talat lättare. Jag känns lättare nu, för den där känslan vägde tungt, så tungt. Nu flyger jag fram. Nästan. 
   Jag har åtminstone kommit en bit på vägen. Vägen som går bort från tomheten. Frågan är bara om den kommer ifatt trots allt. 


Allt eller inget.

Finns så mycket att göra. Så förjävlanssjukt mcyekt att göra. Men varför, varför allt på samma gång? Varför kan inte lusten till att göra saker komma när den behövs lite mer, eller åtminstone lite mera utspritt?

Ofrivilligt medgivande.


På nått sätt sårar det fast det inte borde. Trots att det ens inte borde beröra mig så gör det det. Och jag gillar det inte. För fan, jag borde ju inte påverka mig. Alls.

I en stuga i skogen kan man isolera sig från det mesta, så varför kan man inte isolera sig från sin känslor?

Det går inte att försöka få allt bra hela tiden.

som humör kan falla. Rakt ner, precis som regn. 
Tyst här och tyst i huvudet just nu.
Sjukt trött. 

Håkan i bakgrunden och aglånar min systers dator..

hallåhallådär. ag är nyss hemkommen från en väldigt brabrasuperunderbart gotland (göttland) och har precis duschat. duschat som kanske inte vanligen anses som väldens lyx men blir det när man bott ett par dagar utan ducsh då blir det... väldigt uppskattat kan jag säga. Annars utom ducshbristen har det varit sjukt jävla bra! igår var i på 75 års parta en 15 och en 60 fyllde och vipps så blev det 75. Hedvigs vän klara var den som moppe skulle fylla. Skitrolig och trevlig tjej alltså! Jag Hedvig och Klara hade jättekul och funkade jättebra. Synd bara att vi somnade vid fem och jag har fått noll sömn idag.. Idag ska jag träffa marrisen, det var typ två veckor sen och jag ahr saknat henne väldans väldans! Jaja alltför nu. PUSS.
(jag ska på popaganda i augusti. SÅ KUL!)

Göttland.

Jajjamänsan, jag låter rubriken få tala lite. För att utrycka det göterborgskt så är det väldigt gött här på gotland. Och det är bra bra! Det finns lite internet hära, men det är lite segt. Men vad gör det? Det behövs ju inte riktigt.. Appropå göteborgska och göteborg så spelar en viss göteborgare 4e september på gröna lund. Nämligen Håkan, en väldigt bra Håkan. 


Här han vi han! Jag gillar honom och hans musik.

telfonsamtal över tvåochenhalvtimma är det inget fel på, inte alls! och nu kommer jag sova riktigt bra.

pratade nyss med hedvig i telefon. Så sjukt bra! seriöst inte  snackat eller träffat henne på en månad. EN MÅNAD. Det är sjukt. Helt jävla sjukt. Speciellt när jag träffar och pratar med henne nästan minst varje dag annars i vanliga fall.. På torsdag sover jag hos henne och så åker vi med färjan på fredag. ÅH! Det ska bli så underunderunderbart! Jag blir så glad av dig. Så sjukt jävla glad av dig och jag är helt ärlig när jag säger att jag inte klarar mig utan dig. Du vet det, va? Du är så otroligtsjuktjävlaosannolikt bra!


be careful what you wishing..

det här har ingenting alls med rubriken att göra; men shit vad jag saknar hedvig!
Hon kommer hem från Spanien idag! Jag åker till gotland med henne på fredag. Seriöst vad jag längtar!
Sedan så kommer Catherine också hem idag från N.Y. Det tycker jag är väldans bra! Imorgon fyller hennes söta lilla syster Lotta år. Det ska bli roligt,roligt. 
   Igår var jag på Utö, det var super!
PUSS.

bright young thing.

tjenaretjenare. jag sitter just nu och knappar det här inlägget i skärgården. japp, landet är jag på för tillfället. Idag har jag köpt en.. hur ska jag beskriva den? väldigt fin klänning! fast det är egentligen en underdrift för den är finare än så. Fröken söt kommer den ifrån och redan på onsdag ska jag ha den. Super! Jag laddar in musik nu, för det behövs. Jag ska klinka gitarr idag. jippie! Jag ska faktiskt lära mig. pusspusspussföretttag.


En riktigt bra ny låt vill jag lyssna på.

Jag är ovanligt sugen på att göra något kreativt, eller fint. 
Typ.
Gitarren är på landet. Det är väldans synd, faktiskt. Den är ju egentligen inte min utan min systers, men endå. Det var jättelängesedan jag sydde. Toklängesedan. och sånt kan vara roligt, faktiskt. 

en fin bild från en fin promenad på blidö med maria.


jag gillar regnet för då blir mitt hår lite lockigt.

Jag kom att  tänka på en sak kanske igår, eller när det nu var. 
När man möter folk man inte känner i tunnelbanan eller så, och så får man ett litet léende. Blir man inte glad då? Jag blir iallafall glad. När något dåligt är över mig kan allting lättas lite av det där léendet, ibland. Så då tänkte jag att jag ska bli en sån, kanske? En sån som ler mot andra, och förhoppningsvis gör andra lite gladare? För det är bland det bästa som finns på den här jorden, det abslout bästa jag vet; att göra någon annan glad. Att göra saker för någon annan och veta att den verkligen uppskattar det. Egentligen nästan det viktigaste. Jag börjar nästan få ont i magen av allt det onödiga som finns i den här världen. Ursäkta att jag låter så djup, och så himla seriös. Men det är så. och det är så sorgligt. Faktiskt. 
    Oj, vad jag hade saknat att blogga. Om någon okänd bara kunde komma hit och le mot mig, så kanske allt blev lite enklare. För det behövs. Varför kan allt inte bara vara enklare?

Lite snabbt sådär..

egentligen var jag mer sugen på att skriva igårkväll. då jag kom hem från göteborg. nu försvann allt lite grand, på något underligt sätt. aja, nu blev det ett inlägg, och ett  egentligen väldigt meningslöst sådant.
R.I.P Michael Jackson. Jag vet att han dog för ett tag sedan, men nu har jag liksom börjat inse att det faktiskt är helt sant. Innan har det känts så overkligt. 
   Det har skrivits galet mycket om honom, speciellt i aftonbladet. Den delade ut gratis igår på flyget hem till sthlm så jag läste lite. Då stod det en massa saker som beskrev hur sorgligt hans liv var. De sakerna visade hur olyklig han mpste vart och det är inte helt otroligt att han tagit självmord. Men det är aftonbladet så jaa.. 
   Allt för nu. Puss!

RSS 2.0