Val d'isère.

nu kommer taxin och hämtar oss om ca 15minuter.
sedan bär det av till arlanda express och sedan arlanda.
ikväll sent kommer vi fram till byn, eftersom vi har hyrbil dit.
då tar det ju ett tag att åka dit.
åh, det skall bli så mysigt det hära!
pussar!

thoughts.

här har jag gått och trott att jag saknade dig, men oj så fel jag hade..

(detta är INTE om någon av mina nära vänner..)

jahaja.


smakade citron & ingefärs te i förrgår (eller vad det nu var) i brist på annat och ja, det är så äckligt som det låter. När det gäller te lappen undrar jag om dom inte kunde komma på något klyschigare..

idag lämnades projektet in, som för övrigt blev klart förra veckan för min del.
jag hade franska då jag var riktigt duktig alltså.
annars var det superkonstigt. emma var hemma. maria fortfarande sjuk och hanna är på kanarieöarna(åh!)
efter skolan var jag och hälsade marian min och oj, så jag har saknat henne alltså!
det var jättebra och hon kommer tillbaka till skolan imorgon! yesyesyes!
nu blev det inte mer att säga.. men jag återkommer väl säkerligen inom snar framtid..

då var det en hel vecka till helg.

herregud. jkag tror jag aldrig, aldrig någonsin, varit så trött som idag. hade även huvudverk, kanske berodde på det sömnbrist. försvinna ville den då inte..
vi hade någon redovisnings sak idag i skolan och det gick väl bra.
tvingade sedan mig själv till tennisen.
men där gick det inte bra, alltså.

annars har väl dagen varit stundvis seg och så.
bra ibland.
hanna var tillbaka idag, det var jättebra.
maria är fortfarande hemma. hon opererade halsen förra veckan ju.
saknar henne väldigt.
ska nog titta på andra avenyn nu. nu är det tokmånga avsnitt som skall ses!

sunny day.



en väldigt mysig söndag belv det igår med min älskade hedvig!
fika & prat på waynes. sedan stan och även semlor!


old.


för ett tag sen var vi några som pratade om det där spelet på lattjo lajban.
maria hade varit med på det för ett långt tag sedan.
ni vet dt där spelet där man styr med 4,6,8 och 2 eller vad det är.
sedan undrade ci hur det skulle gå att spela på en sådan här telefon..

 
försökte mig lite snabbt på att fixa designen.
men det gick inte.
om någon vet hur man ändrar så att texten i sidlistan blir mindre och hur den flyttas mer till vänster kan den väl säga till? puss.

någonting nytt nu.

15 februari. om man vecka är jag i Val d'isére!
vet inte om jag nänmt det, men dit ska vi alla fall och åka skidor.
jag, mamma pappa och julia.
så himla skönt att komma utomlands, bort från allt..
så det ska bli skidkul! (haha)





bilder från förra året i Val Thorens
1. haha jag och julia. luggen har lyckligtvis vät ut nu.
2. jag pappa julia i backen. mamma fotar.
3. jag och julia i deras  "centrum"



igår var jag bara hemma med min mamma pappa och syster.
var helt slut i både huvudd och kropp så det var verkligen jätte skönt.
somnade vid kanske tolv ungefär och vaknade för kanske en helvtimme sedan, asskönt.
jag har på något konstigt sätt börjat vakna skittidigt på helger,
oavsett när jag somnar vilket är skitjobbigt!
blev iallafall skitglad när jag vaknade och det var ljust haha!
skriver säkert mer senare.
ska träffa hedvig idag. pussar!

theese photographs keep me alive.


tänkvad man kan hitta när man sitter och bläddrar..


åh det här minns jag! i april var det.
då hanna jag emilia trion "bildades".
det var då vi lärde känna avrandra. om det var på djupet vet jag inte riktigt.
för tyvärr håll dt inte hela vägen. det var synd.
jag saknar det faktiskt ibland...
det var iallafall väldigt bra då, just den här kvällen. då var det underbart.
det minns jag verkligen.



desas bilder kommer jag ihåg.den var en lite småkonstig dag, men det blev massor med foton! och roliga sådana.
maria hade färgat håret brunt efter att ha blont kommer jag ihåg. men det var ett tag sedan på bilderna så det började färgas ut. hanna var sjuk kommer jag ihåg, och det kanske var den dagen då jag kom och hälsade på henne på fiskarbacken. trots att hon var sjuk. kommer ihåg hur mycket jag saknat henne på en dag...
söta bilder. både emilia och amria är helt sjukt fina på dem tyckr jag! det var innan jag lärt känna maria ordentligt och det var ungef'är när det började knaka lite mellan mig emilia och hanna, tror jag.


den här bilden kommer jag så väl ihåg! jag knippar typ ihop den med "shine on" (here's my shine on, right from my heart...") och "du behöver aldrig mer vara rädd" herregud! sedna åkte jag och hanna till gåsö och gud så mysigt det var. herregud vilka minnen. kommer du ihåg bryggan, hanna? en av de bästa och mysigaste dagarna i mitt liv.


mer kommer kanske senare! nu skall jag till staden mer mammsen. pussar!

nyss var allt bra.

jag ska göra ett tredje, sista inlägg nu.
för jag hade sån himla lust.
ungefär en sådär ett två inlägg på hela veckan. sen kommer alla på en och samma gång. jag älskar det.


ville i allafall ladda in denna bild. vet inte riktigt varför.
känns som att det finns så
mycket omtänksamhet, typ.
endå som om inget räcker på något sätt och vis.
ingenting fyller upp tomrummet som den där känslan äter upp.
herergud, jag hatar mig själv för alltdethär. verkligen. så totalt hatar.
usch. allt är bara så bra och så dåligt på samma gång.
hur det nu är möjligt?
jag hatar det här. jag hatar mig själv just nu. så otroligt.
jag hatar att allt spelar roll på något oroväckande vis.
att allt bara sätter sig in sådär. och såhär.
en del saker går inte att skaka av sig. så som det borde.
och så som jag önskade.
har ingen aning om vart jag kommer med denna text, menjag vet.
jag vill skrapa bort en massa. för allt känns bara så äckligt just nu.
så jävla fejk. så segt. så ingenting meningsfullt.

någon gång måste det här läka. försvinna iväg.
snälla.

What if I felt like I belong

What if you Could wish me away
What if you Spoke those words today

I wonder if you'd miss me
When I'm gone
It's come to this,
release me.
I'll leave before the dawn

joshua radin sång.
lite gitarr och en förjävla härlig röst.
mysigt, men endå så sorglig.
denna känns så ledsam på något vis.

har ingen aning alls om hur fotot kommer in i bilden. menmen,

uttjatat.

jag är så trött. så jävlans trött på det här.
hela jävlans tiden. upp och ner.
förstår inte hur det bara lir så. men det blir det.
och inget kan jag göra.
jag vet ju att jag är så förjävlans trött på det här.
så otoligt trött på det.
men endå så blir det. endå så händer det.
endå som fortästetr det. jag.
jag orkar faktiskt inte. för det är bara skit altihopa.
herregud jag är så jävla rädd.
så sjukt rädd.
verkligen rädd faktiskt.
åh.  jag orka rinte det här. jag måste få ett slut på detta.
jag ska få det.
men nu orkar jag inte tänka på det.
så jag gräver ner det igen.
sväljer, bäddar ner. när det komemr upp igen så trycker jag tillbaka det igen. som alltid. alltidalltidalltid. jag orkar verkligen inte med mig själv.

men det som är jobbigaste är att jag har så svårt att erkänna det.
så rädd för att erkänna det.
vågar knappt tänka på det.
någon gång skall jag våga erskänna allt.
men det dröjer länge. alldeles för länge.
men det är såhär och.... fan jag orkar inte skriva mer.
det räcker väl egentligen med att säga att jag hatar allt.. typ.

så sant.

tiden läker inga sår
och det som inte dödar stärker inte heller
och så länge man landar på sina fötter klarar man sig inte.
ur satan vad ont det gör - lasse lindh.

jag är helt körd i hela kroppen. precis haft tennis och fyfan vad jag tappat alltså.
har ju varit små- jätte sjuk till och från senaste veckan, och typ lite innan förut också.
hann väl aldrig riktigt komma tillbaka innan jag liskom försvann bort och tappade igen...

i helgen är det alla hjärtans dag och nej, jag har ingen käresta vilket tar emot.
förutom det är jag väl inte hyper taggad på pojkvän, elelr jag vet inte.. kanske.
det finns i alla fall lite små planer, som jag ej tar upp här.
hoppas iallafall det blir en bra helg. det behöver jag så att säga.

hittade just tillbaka till honom.

när du gråtit dig torr
när du slagit dig blå, och du har ramlat omkull
när känslan att ingen
förstår dig, mer än du kan ta,
ligg då kvar, för det är okej att vara svag.

När du tappat dig helt,
  när du släcker om natten och tystnaden i ditt
Rum känns så stor att du inte kan andas
Blunda då hårt och viska att allt, allting kommer bli bra

kom kampsång, kom kärlek till dem
 som saknar nån om natten
kom kampsång, kom längtan till dom
 som tappat den på vägen.
kom kampsång, kom mod och passion
till alla oss som ramlar och
famlar igenom livet på jakt efter något men inte vet vad


detta var en av mina favoriter av käre lasse lindh.

no stress.

alå!
nu sitter man hära och gör franska. typ första gången jag gör franska hemma. annars brukar det bli sista hl lektionen innan franskan jag sitter och gör le devoir men tänkte att jag kunde göra den nu ochslippa stressa. yes!
had e iup samtal idag. det gick väldigt bra, jag fick papper med omdömen och det såg riktigt bra ut faktiskt!
samtalet var halv fem så innan satt jag freja och elin kvar och jobbade. riktiga kvarsittare alltså! jag återkommer senare, när le devoir är fini ! des bises!


an other time. another time.

precis käkat upp min tredje apelsin. haha , men det är as gott ju.
vill ha en till men käkat upp alla.
var på gina idag och fick med fin en t-shirt för ynka 29 spänn.
den var inte så himla speciell, men inte speciellt dyr heller.
perfekt jag-vet-inte-vad-jag-ska-ha-på-mig-plagg!
sedan skulle jag ändå käkat upp pengarna (ja, käkat upp dom)
eftersom vi gick till sandys direkt efter.
däremot fanns det ett par tights som var mcykt fina,
men dom gillade inte mig tyvärr..
skit´fina men satt asfult..

nu tänkte jag ladda in bilder men det blir en annan gång, som alltid.
(rubrik: en annan gång, ännu en gång)
pussar!

vi kom fram till det alltså.

hatar bergochdahlbanor.
bara upp och ner, ner och upp.
går så himla snabbt också.
hela dagen har varit en jävla bergochdahlbana kan jag säga.
fyfan alltså.
precis när det gått upp, allt, så gick det bara ner igen.
och det snabbt.
åh, hatar det.

...

nej nu har man suttit i en halvtimma kanske och kollat massa bloggar.
alla andra pluggar så jag borde nog också göra det.

har matteprov imorgon
så nu skall jag öva matte
tills jag blir alldeles utmattad!

kaffigt.


läste precis på min systers blogg att jag är den ende som har fått ta emot hårda smällar ifrån henne.. känns lite sådär kan jag ju säga .
Jag, hanna, freja, linnea och emma sitter kvar i skolan och ska plugga. sitter vi kvar kommer vi få mer gjort tycker vi..
fast egentligen; plugga och plugga. jag kommer INTE plugga kan jag säga. jag varken vill orkar eller behöver, och desamma gäller emma. så vi ska gå och köpa lite kaffe snart och kanske komma tillbaka elelr så. elelr så gört vi inte det, jag vet inte. kände att jag behövde något att göra medan emma och marika sprang ner och skulle möta någon, elelr jagvetinte... ja, nu skall i allafall jag och emma springa och köpa kaffe! eller ja, ta inte "springa" alltför allvarligt.
pussar!

så är det.

men herregud.
man behöver inte leta fel.

åttånde februari

hejsan!
den här helgen har avrit bra faktiskt, med lite undantag från fredagen som var rätt seg sådär..
men lördagen var ebtydligt bättre och söndagen blev mycket roligare än jag trott!
i lördags för att ta det kort var jag med elin och freja på dagen. vi fikade på sandys och snakcade och hade mysigt. sedan tog vi typ längsta söderpromenaden i dimman och mötte sedan linnea. linnea och freja gick tillsut till freja för att käka och jag och elin åt på ricardos(pizzeria). där satt vi ett bra tag då vi inte kunde röra på oss, sedan träffade vi elin's martin och gustav. sedan mötte vi linnea och freja och drog till medis och träffade några. ja, det blev tråkigt beskrivet. men det var roligt!
annars har jag varit på konfioramtion och gustjänsten eller vad det hetet var INE rolig kan jag säga. övervägde starkt att gå hem , men gjorde det inte.. och tur det. för det var skitkul.
så roligt att jag tillochmed ska åka på lägret faktiskt..
men nu fyller min systerår och no-läxa kallar.
 PUSSAR.

oj.

herregud, försåtr inte men hur jag än försöker så fastnar jag bara på en massa grejor.
nej, nu skall jag plugga. faktiskt.

frisk/sjuk?

tjena.
kom och tänka på att jag inte riktigt hade ägnat så mycket tid åt bloggen, så tänkte väl göra det nu då!
har egentligen inte ägnat så mycket tid åt något speciellt den här veckan. allt har handlat om att ta mig igenom dagarna kan man väl säga. för de senaste dagarna har jag kännt att jag evrkligen hållt på och bli sjuk. var hemma i tisdags, då jag hade HL och det inte spelade någon roll, men annars har jag varit i skolan, duktig som man är!
nej men ärligt, det har fakstisk tagit emot rejält varje gång. och då menar jag extra mycket.
   Trots det har jag klivit upp, klätt på mig, och sedan hållt ut hela dagen.
   Och andledningen till detta, andlingen till att jag gått til skolan när jag kunnat vara hemma, är att jag helt enkelt inte har orkat. Att vara sjuk, är jobbigt is sig och att då sedan missa en massa saker orkar jag bara inte med. Därför har jag hållt ut.

Idag började som är riktig helvetesdag. boktavligen talat inget gick som det skulle.
   Går upp och inser att jag har sovit runt 6/7 timmar då jag egentligen skulle behövt sova extra mycket. Tar på mig kläder men blir oerhört ledsen när jag inser att allt bara inte sitter som det ska. var hur osugen som helst på att anstränga mig. så det blev inget speciellt. Inser sedan att jag har världens fulaste dag. Rödflammig, platt hår, mörka ringar under ögonen. Hittar inte mobilen, som jag inte sett sedan igår, ringer på den och får höra en sömnig röst. inse ratt det är emma, som inte skulle till ksolan idag. då var man utan mobil också.Går ut genom dörren och inser att jag har missat bussen.  börjar gå, hör bussen åka bakom mig. kunde inte springa tillbaka, skulle inte hunnit. Jävligt irriterande.
   Trots det blev det en helt okej dag. inte i skolan men efteråt. SKolan var sådär okej-jag-tar-mig-igen-det-här-aktig men efter fikade jag marika, linnea och hanna, mysigt!
skall försöka få in lite fler inlägg senare! PUSS.

tack för den.

jaha, då var man frisk...
eller?
ska jag vara ärlig så känner jag mig inte ett dugg bättre, snarare sämre typ.
men  enligt doktorn - som jag för övrigt slutat lita på - så är jag inte sjuk.
åtminstone inte allvarligt.
bara lite virus som kroppen gör av med själv.
det var bara att vänta ut, sa hon.

tillslut.

halsen har blitt värre, och jag vet att det påminner om halsböld.
ändå orkar jag inte ta mig till läkarn som ligger två tre minuter härifrån.
för grejen är inte att ta sig dit. dt är inte det som är jobbigt.
utan det är själva grejen att rycka upp mig själv att ta sig dit.
dessutom är det så mycket enklare att ignorera att jag känner igen mig.
skaka av mig känslan att det kan bli värre, och intala mig att det blir bättre.
det blir så himla mycket enklare och mindre ansträgande på så sätt.
För jag vill verkligen inte ha halsböld. herregud, jag orkar inte det.

men det slutar väl med att jag går till läkarn iallafall..

from nowhere.

bara sådär, från ingenstans, började jag hetl plötsligt tokfrysa.
det blev helt  iskallt.
på med mysstrumpor, pjamisar, kofta,sjal och tofflor och jag fryser fortfarande.
förstår inte..

usch.

hallå där.
idag har jag så ont i min hals.
och det är inte vilken halsont som helst..
ena halsmandeln känns typ svullen, och den känns stor sten.
så himla i vägen att allt, inklusive vatten och te, blir både svårt och smärtsamt att svälja..
dessutom så, det var detta jag skulle komma till, så hade jag ont precis på det här sättet förrförra julen.
och då var det halsböld.
en förjävla halsböld som gjorde att jag inte ens kunde prata.
så i runt tio dagar var jag hemma, totalt tom på ork, med spottkoppen i högsta hugg, eftersom jag inte kunde svälja spottet ens. Det hela blev knappast bättre av att det gjorde så otroligt fruktanssvärt jävla ont, eller att doktorerna vi var hs trodde på varken mig eller mamma. Mig såg dom som en jobbig jävla unge som klagade på lite halsont, när det i själva verket faktiskt var otroligt smärtsamt, och mamma såg dom som en överbeskyddande och overdrivet lättoroad förälder som skulle dragit med mig till doktorn om jag så bara hade en grad feber.

iallafall , för att göra en lång historia kort, eller vad man nu brukar säga, så vill jag inte ha det igen, det är alldelesm för jobbigt. nu har lagt för mycket tid p åonödiga saker, och måset plugga.
fler inlägg kommer säkert! pussar!

en svaghet.

hjälp!
ja. jag är rädd.
förjävla rädd.
det är det som gör mig avlägsen.
som gör att jag drar mig ifrån.
undviker.
men samtidigt möts jag då av en annan rädsla.
en ny typ av rädsla.
att det inte spelar någon roll.


RSS 2.0