Många bäckar stora.

Det var det sista. Det som avgjorde. Det blev bara för mycket. För mycket som sedan blev ännu mer.
Sådan liten sak egentligen, kan man tycka. Kan till och med jag tycka, så just därför förstår jag inte riktigt hur det kan kännas så stort. Men många bäckar små, som man säger. Och ännu mera skapar stora bäckar tillsammans, för alla "små" bäckar som nu tillsammans bildar en stor sjö, dem känns inte små. Jag vet inte om det är för att det är just nu som dem känns så stora, eller om dem faktiskt är det. Stora känns dem varje fall, och många.

fina ord, som också är sanna.

" Everything you want to hide deep inside of you,
everything single bit you want to change about yourself, is what you are.
It's who you are.
You can deny it, but then you're nothing.  "

cold as ice.

jag vet på riktigt inte om jag kommer orka det, eller hur länge i så fall.
jag vet heller inte vad det kommer att göra mot/med mig.
det är det jag är så rädd för. punkt.

Jag hade hl hela dagen idag i skolan, så jag gick hem till en skolledig julia.

Jag kom på att jag faktiskt glömde att berätta att det var grymtgrymtgrymt i fredags. Det är underbara människor vi snackar om. Lördagen var inte heller så dum; systermys med min bästa Julia. Inte så dum alls faktiskt, den var rättså väldigtjättesuper om jag ska vara ärlig.
Ville bara säga det. och även att jag ska jobba nu. Jobbajobbajobba.

Jag har vart där förut och jag vill aldrig, aldrig tillbaka om jag ska vara ärlig.

Jag är rädd för mig själv, faktiskt. Inte kanske just för stunden och egentligen inte hur jag är just nu. Snarare vem jag kan bli. Jag är så rädd hur saker kan påverka så mycket och att det ska gå ut över andra. Jag vet att det har hänt förut och därför hoppas jag att jag skall känna igen det när det kommer. Hoppas. Jag kan inte på något sätt veta, för det finns ingen garanti alls. Vad gör jag där om jag i slutändan står där mitt i ett kaos jag själv både startat och utvecklat? Jag kommer åtminstone aldrig, aldrig förlåta mig själv för det. Något som jag hoppas ska förhindra mig från att ta mig dit.

gårdavarnar och skit av håkan hellström kommer aldrig sluta vara så fin.

lyssnar på den nu och sitter i min soffa och e galet trött. Skulle nästan kunna somna, vilket vore väldigt skönt! men jag ska möta thorun alice och hedvig på götgatan om... en kvart eller så, och det är ju också jävligt bra! Nä nu ska jag vila ögonen lite till innan jag drar. PUSS.
haha! en så rolig bild. Hon till vänster, en fin kitty, hon till höger, en yrvaken och oseriös version av mig...

hojhoj.

jag är så glad. Så gladgladgladglad!
En människa fixade spotifykonto till mig idag i skolan, och nu efter ett tag fixande och en hel del krångel.. jag har spotify! Så grymt! Jag har redan börjat på ett flertal spelningslistor.
Idag har jag jobbat, men tröttnade och började fixa spotify. Projektet är jag klar med och matteprov har jag imorgon. Vilket känns helt okej. Mindre okej är att jag har projektinlämning, matteprov engelska och 20 min kortare lunch på en och samma dag, som dessutom är en fredag.. Något väldigt bra är att thorun hedvig och alice ska träffas imorgon! Ska bli sjukt bra. Ska möta gabbi om cirkus en kvart och sedan sk vi pallra iväg till tennis. Nu blire musik, puss!

plötsligt.

förstår inte från vad eller vart, men en väldansväldans huvudvärk har jag nu. Galet med kläder på mig, och ändå fryser jag? Ingen logik alls.

RSS 2.0