like I said.

som sagt, insmord till tusen skall jag nu sussa.
hoppas att jag inte ligger och är vaken långt efter jag lagt mig.
det har dessvärre blivit något av en vana..

pussar!

blåvitt är grejen!



titta vilka härligheter modern min köpte åt mig på apoteket igår!
handkräm och idomin.
 och orginal känns riktigt bra faktiskt..
så snart skall jag, inford till tusen på läppar och händer, krypa ner. (ja, det är stökigt på skrivbordet och ja, jag har druckit mycket te idag)



herregud. än en gång förundras jag av hur jag totalt kan börja engagera mig i en ny sak. var jag inte nyss, just precis innan jag började fixa med blogginlägget, tokinne i teknik uppgiften..? jag förstår inte alltså...



körde på ännu mera blåvitt idag. systers tröja från weekday är den mysigaste. och finaste.

tankar vaknar när jag tankar mat.

Jag tuggar försiktigt i mig äppelbitarna från mitt syrliga äpple, försiktigt för att de inte skall komma åt min just nu ömma punkt; hålet, där den nytappade tanden tidigare suttit. Försiktigt för att jag inte skall göra den ömmare.
 medan jag försöker undvika att använda tanden tills området runt har läkt, kan jag inte låta bli att tänka på om det gäller samma sak med allt. Kommer allt sakta men säkert bli mindre känsligt desto längre tid det tar, desto mer tid det får att läka. Desto mer tid man låter det vara, och inte på något sätt vidrör det. Eller är det så, att när det gäller djupare sår, när det kommer till ömmare punkter, som inte på några sätt är ytliga, att det är
precis tvärtom?

önskan.

sitter och dricker te. det är så förjävlans kallt härinne, i mitt rum.
önskar att allt vore enkelt, åtminstånde enklare.
men det går inte.

tokkonstigt.

hejsan. idag har det varit många saker som har varit konstiga kan jag säga.
i skolan var det kulturdag, så vi skulle typ fixa till vårat klassrum... eller ansvarsrum som rebellerna VITTRA har bestämt att det ska heta. det jag gjorde var att måla saker som vi skulle sätta upp på väggen, tre stycken och alla i orange.. haha. och dem var mycket mycket konstiga må ni veta. och för dem som inte fattade grejen, vilket troligtvis är alla, så var som konst-iga. konst som i tavlor och målningar..

en annan grej var att jag har förlorat en liten tand..  en kindtand, för att vara exakt.
hm, helknasigt tycker jag. sen när fortsatte man att tappa tänderna tills man gick i åttan..?
nu kan jag iallafall dricka saft och spruta ut det med stängda tänder, genom gluggen
(sådär som långben alltid gjorde och som jag alltid ville när jag var liten)

nu skall jag käka middag. korv med mos och oh, så jag är hungrig.
har bara ett litet problem, hur stor kommer smärtan i gluggen bli?

sedan efter middagen ska jag fortsätta plugga som jag gjort på eftermiddagen.
jag och emma lyckades faktiskt plugga tillsammans. yes!

I (g)loved them!

hallå! väldigt konstig dag. har varit så. jävla. trött.
det är allt jag säger.
det har liksom varit håll-ögonen-vakna-somna-inte-humör..

och det är bara måndag.
måndag, måndag.
jävla måndag.

hel vecka kvar tills helg, typ.
...............................................
jaja, kanske jag kan försöka få någonting gjort..
nu börjar det närma sig projektslut.
skönt, borde jag tycka, men panik är mer det jag känner.
det är nämligen alltid lika svårt att planera.
alltid lika svårt att få gjort så mycket man borde första veckorna.
vilket gör att man får ett helvete de sista.

hann med en liten snabb fika med emma och marika idag. innan tennisen.
lite mysigt sådär.
nu skall här sovas faktiskt. PUSSAR.
 
saknar vantarna på bilden, som jag glömde på bussen för kanske två veckor sedan.
nu har väl någon annan lagt vantarna på dem...

by this time.

nu ska väl jag egentligen ha tennisfys. men nej, det orkar jag inte.
är så otroligt trött. trött trött trött.
fösråt inte det där att man ska bli utvilad av helgen..
appropå helgen, det har varit bra helg faktiskt. 
(nya wallander är dålig, se inte)
 pussar.

vissa är sådana glädjedödare..


min pappa är så himla bäst.

har spenderat nästan hela -okej räkna bort det där med nästan - dagen med emma. lunchen var vidrig så istället gick jag emma linnea och marika, de enda av tjejerna som var i skolan idag, till string. med andra ord till världens mysigaste café och som vanligt var det just det - mysigt.
vi käkade lunch sedan drog linnea och marika, linnea hade matte, medan jag och emma satt kvar.
det dröjde inte länge innan vi snackade om allvarligare saker. otroligt skönt.. vi snacakde och snackade och plötsligt var klockan runt två. vi drog tillbaka. och efteråt åkte vi till stan, vilket har gjort att jag köpt allför mycket.. en skinnjacka, väska och tröja. bilder kanske kommer... det har iallafall varken blivit en lugn eller tyst stund på hela dagen - underbart.
men nu, nu kallar sängen! jag SKA somna tidigt idag, orkar inte ännu är morgon då kliva upp känns som... jag vet inte vad (ni vet hur det är..) PUSSAR.

förtroende.

tanken på att man egentligen inte vet någonting om människor, att allt baseras på tro och tillit.
- det gör mig bara så förvirrad och trött.

för vad är det egentligen som gör att man tror på något.
och hur, hur ska man veta att det är så?
hur fan ska man veta att det är sanning, när det är så lätt att ljuga till det..?

dubai var allt bra.

upptäckte idag att hur mycket jag än dricker så är jag endå lika törstig.
förstår inte..
sedan kom jag på hur lika jag dryckit senaste dagarna..

en bild i dubai. det var fint där. och skönt. även fast jag ser förjävlig ut på bilden
ville ladda in fler men det kändes alldeles för ambiskönst faktiskt.

nu skall jag sakta och försiktigt trippa till min jacka i hallen och se om jag fått några glädjande textmeddelande på min tillfälliga mobil. godernatter.

-

så jävla jävla onödigt..

bild saknas(återigen)

hallå där.
idag har nog varit den mest konstiga, blandade och jobbiga dag någonsin.
alltid har bara varit så otroligt otroligt ansträngande, så ingenting har gått.
dessutom har jag varit helt galet trött. kanske börjar bli sjuk?
det spelar ingen roll. för jag kan inte bli sjuk nu, jag orkar inte bli sjuk nu.
då kommer det bli så jobbigt att komma tillbaka och dessutom kommer det bli en bra helg. normalt att se fram emot något speciellt i helgen redan tisdag, men endå.. det är kanske skitbra egentligen? att man längtar mot helgen och då kämpar mn mera..? nej, nu vet jag faktiskt inte vad jag försöker övertyga mig själv om..

måste börja på en faktatext om dubai. har fösökt förstå hur en generator fungerar(måste det till min "uppfinning" i skolan) och det gick väl sissådära.. jag behöver lite hjälp kan man väl säga.

nu blev det tyvärr inga bilder i det här inlägget
heller. menmen, det kommer snart.
KRAM.

oroligt.

grannbarnen har fått trumset i julklapp.
sån jävla synd att de är 3-4 år.
inte så kul, speciellt när man ska konxentrera sig.

hm, funderar på att fixa om designen på bloggen. den är lite tråkig. har hur som hels inte tid för det.. menmen önska kan man.
appropodet, ska jag nog  önska min father på namnsdagen. japp det är JAN(IS) namnsdag idag!
kan tänka mig det på facebook(eng version) haha;
jan is har namnsdag...

mitt meastrokort funkar ej..

tjenaretjenare.. det blev ingen återkomst sist, så jag återkommer väl nu då.
den här helgen var varit tokmysig faktiskt. emma, hon har väl nästan bott hemma hos mig kan man säga. och vi alla tjejer(na) har väl nästan bott i hannas urmysiga lägenhet i gamla stan!
hannas mamma har varit på middagar så vi har spenderat helgen där,typ.
i fredags var det nästan hela vitjejernagänget (den här gången menar jag nästan) det var jag emma och hanna. maria var icke med :( vi tog indiskt take away och åt och snackade hos hanna. (emma sov här)
igår var det HELA gänget med bonus, även kallade elin och freja, återigen hos hanna. väldigt mysigt. och emma sov hos mig. igen.
nu är klockan tio i tre. klockan fem har jag fys. ska försöka hinna en läxa innan.

helt helt underbart.

tjena!
nu är man då hemma igen. och trots det förjävliga vädret - för att uttrycka det snällt - så känns det underbart!. helt jävla underbart att träffa alla igen, i det kalla kalla, men endå så underbara, sverige. landade lite innan 11 på kvällen igår och skola började idag klockan halv nio.. yes..
men trots det har det varit en förjävla bra dag!
hänt massor med bra saketr. bland annat en ny ipod nano med 8gb.

mer om det, dubai och annat blir det senare!
nu ska jag käka (en efterlängtad) middag. sedan blir det packa upp klart.
sen ÅTERKOMMER jag!

RSS 2.0